پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3442
-
الف
+

جشنواره «جیفونی» به جولین مور جایزه می‌دهد

مهم‌ترین جایزه جشنواره «جیفونی» ایتالیا به جولین مور بازیگر برنده اسکار اهدا می‌شود.

مهم‌ترین جایزه سالانه جشنواره بین‌المللی فیلم «جیفونی» ایتالیا به «جولین مور» بازیگر برنده اسکار اهدا می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، جایزه افتخاری «فرانسوا تروفو» از جشنواره بین‌المللی فیلم «جیفونی» ایتالیا به جولین مور اعطا می‌شود. چهره‌های سرشناسی چون «عباس کیارستمی»، «میکل‌انجلو آنتونیونی»، «باد اسپنسر»، «بن کینگزلی»، «ژان رنو»، «آلبرتو سوردی»، «ادوارد نورتون» و «آلن ریکمن» از جمله دریافت کنندگان این جایزه در سال‌های قبل بوده‌اند.

«فرانسوا تروفو» کارگردان نامدار موج نوی سینمای فرانسه بود که در مورد جشنواره جیفونی گفته است: "در میان تمامی جشنواره‌های سینمایی، جشنواره جیفونی از همه ضروری‌تر است".

جشنواره فیلم «جیفونی» ایتالیا یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی جهان ویژه کودکان و نوجوانان است و هر ساله میزبان هزاران نفر کودک و نوجوان از سراسر جهان است که برای آموختن درباره فیلمسازی و قضاوت درباره فیلم‌ها در قالب هیئت داوران به این رویداد سینمایی می‌آیند و فرصت ملاقات با ستاره‌های سینمایی را نیز پیدا می‌کنند.

«جولین مور» که امسال به عنوان دریافت‌کننده جایزه سینمایی «تروفو» انتخاب شده، علاوه بر کسب جایزه اسکار بازیگری برای فیلم «هنوز آلیس»، چهار بار دیگر برای بازی در فیلم‌های «دور از بهشت» (۲۰۰۲)، «ساعت‌ها» (۲۰۰۲)، «پایان رابطه» (۱۹۹۹) و «شب‌های بوگی» (۱۹۹۷) نامزد اسکار شده است. وی همچنین جایزه گلدن گلوب و امی را برای بازی در فیلم «تغییر بازی» (۲۰۱۲) در کارنامه خود دارد.

لازم به ذکر است چهلوهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «جیفونی» از تاریخ ۱۴ تا ۲۲ جولای (۲۲ تا ۳۱ تیر) در ایتالیا برگزار می‌شود.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر